love me when Im gone ,

Inte uppdaterat på ett tag men har inte haft nån blogglust heller , ändå har det vatt några läsare här om dagen, :)
Igår var det 27 unika besökare,  hur det nu kan komma sig, när jag inte uppdaterat eller nåt?! :D

Det märks att hösten är på väg . Även om det är fint väder och rätt varmt ute så känns det ändå att kylan ligger i luften . Hösten är den årstid jag gillar minst på året , allt är så himla grått o trist då. regnregnregn brukar det ju vara och varför skulle denna hösten vara ett undantag? Jag fyller år på hösten men bara för det gillar jag inte hösten mer, jag hade hellre fyllt år på sommaren eller våren , när man fyller år såhär sent dröjer det ju innan man får göra vissa saker. fast det är klart , tycker riktigt synd om dom som fyller år i december..
Som sagt hösten gillar jag minst av alla , tycker vintern är mysigare. Även om det oftast är kallare då så är den mysigare, om det är snö också . :) så länge det inte är slaskigt o dant..
aja , vädret o årstiderna är ju något vi inte kan styra över,  vilket är rätt synd . men hade väl vatt värre om vi kunnat styra det för då hade det väl blivit massa rubbningar o skit om alla vill olika .
aja, 


På tal om nåt helt annat.
Jag är rädd för framtiden . Framtiden är ju något vi inte heller har kontroll över.  Vi vet aldrig vad som ska hända imorgon, nästa vecka eller om 10 minuter. Vi kan planera men vi vet aldrig om det kommer hända . Jag åker buss till skolan varje dag, jag kan aldrig veta om jag kommer fram till skolan eller inte . Bussen kanske kör o krockar med ett träd? Liksom  , vi kan aldrig riktigt känna oss säkra. Framtiden är något oförutsägbart (heter det så? xD )
"Live your life while you can, tomorrow could be one day too late!" , något jag lever efter .
Många vill kanske se hur deras framtid ser ut , men det vill faktist inte jag . Tänk om man får se hemska saker? som att nästa vecka kommer jag dö . eller nåt liknande, då går man ju bara o väntar på det . Likadant om man kanske ser att man kommer får mycket pengar , man går ju bara o fokuserar på det då.
Däremot hade jag velat kunna spola tillbaka tiden och ändra på vissa saker, men det är klart , hade inte det hänt hade kanske allt sett annorlunda ut idag? det är sådant vi inte kan veta förrän efteråt . Det hade varit kul att iaf kunna gå tillbaka i tiden och återuppleva roliga saker. :)
Allt man varit med om skulle nästan spelats in, i hjärnan på något sätt så att man kan spela upp det när man vill, och ifall man förlorar minnet , vad gör man då? då hade det varit bra om man kunde spela upp det.

Livet är som en slags väg, nya vägar kommer och vi måste välja vilken väg vi ska gå. Rätt val eller fel val, oavsett vad vi väljer för väg så påverkar det framtiden. Hade vi valt den andra vägen så hade det sett annorlunda ut.
Varje dag står vi inför nya val, ett val som kan göra framtiden bra eller dålig. Det är inget vi vet förrän efter vi valt. Ett val kan vara lätt eller svårt, beroende på vad det gäller, svåra val brukar ge mig beslutångest. något jag verkligen hatar.

Så , lev i nuet och ta varje dag som den kommer! :)
/A.

Kommentarer
Postat av: Myran

Det låter bra! :) Jag förstår dina tankar och funderingar om livet.

2010-09-07 @ 13:03:35
URL: http://myrans.blog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0