komplex o sådära.

Alla har vi våra komplex . Läser man i tidningar o så så är det " var inte orolig det är bara du som bryr dig om dina komplex, alla andra har fullt upp med sina egna . du är bra som du är! ..." Är det verkligen så ? Att folk bara bryr sig om sina egna komplex ? Jag tror inte det . Visst,  jag tänker typ hela tiden på mina egna komplex och att alla andra ser hur feta lår jag har . eller hur ful näsa jag har . t ex .
Det är säkerligen inte bara jag som går runt o jämför mig med andra , liksom åh den har snyggare lår än mig , och åh jag vill ha hennes hår, eller,  ja osv.  Man hittar alltid fel hos sig själv,  man jämför sig alltid med andra .
Dom som möter mig på stan osv jämför sig säkert med mig . Det är lite jobbigt också , tycker jag . Om folk tittar på en . Så vet man inte om man ska tänka "jag vet jag är ful o ser konstig ut , feta lår..blabla" eller "åh , den personen tycker säkert jag ser bättre ut än den , så dom tittar på mig av avunsjuka",  jag brukar oftast tänka det första , och undra varför folk stirrar på mig . jag hatar när folk tittar på mig , känner mig så obekväm då . men nu har jag kommit på att andra folk säkert tänker samma sak . Jag tror jag med brukar titta på folk . oftast av avundsjuka eftersom jag bara klankar ner på mig själv o tycker jag är fulast osv.
Men det hjälper ju inte ändå ,
jag brukar undra för mig själv om det verkligen är nån jag möter som tänker "åh hon var snygg. " eller nåt liknande,  jag vet jag brukar ju tänka så om andra jag möter , men tänker folk så om mig med ? skulle inte tro det . eller ?
ibland hade det inte varit fel att vara tankeläsare, bara man hade haft kontroll över det .  Veta lite vad folk tycker om en , ärligt .
När folk tittar på mig blir jag helt , "sluta titta på mig , jag vet jag ser förjävlig ut men sluta titta på mig!" , säger ju inte det högt men tänker det  . Blir alltid så där nervös o generad när jag vet att folk tittar på mig .


Men som man också läser typ överallt är ju att "alla ser vi olika ut . va nöjd med den du är för du är unik o speciell! det finns ingen som ser ut som du ." mja , om vi alla ser olika ut varför är det då allt det här med komplex o skit ?
Enligt min mening verkar det mest som det är vi tjejer som har mest komplex osv , killar verkar inte alls ha det på samma sätt ? inte vad jag vet iaf , okej , dom kanske känner vissa krav o så dom också , men ändå , jag tror det är värre för oss . på tal om nåt annat , för en dag eller två hade jag velat pröva o va kille , bara för att se hur det är . höhö.

Det är nästan som att vara instängd i en tunnel , man ser ljuset långt långt där borta , men hur mycket man än går närmare så kommer man aldrig fram .
Vi ser perfektionen långt långt där borta ,och försöker desperat nå upp dit , men hur mycket vi än försöker kommer vi aldrig bli perfekta , precis som ljuset i tunnlen är perfektionen bara är en illusion .
Ingen är perfekt ,
så vad menas med perfekt egentligen ? Jag tror det är olika från person till person , men perfektion skulle jag beskriva som en dröm som inte går att uppfylla.

För att uppnå perfektion så måste man nog älska sig själv , den man är . Den som är perfekt ser inga som helst fel på sig själv , varken utåt eller inåt , och är man nöjd med precis allt med sig själv och inte har ett dugg att klaga på , ja då kanske man är perfekt . i sina egna ögon i alla fall , andra har kanske en annan uppfattning av perfektion . Sen finns det ju perfektion på olika plan .


 



Kommentarer
Postat av: PJOHANNAS

SVAR: jadå!

2010-08-06 @ 22:36:29
URL: http://pjohanna.blogg.se/
Postat av: nicole

sv: Tackar:)



vad ska du göra idag då?

/shoppaholly

2010-08-07 @ 00:53:31
URL: http://nicolesjostrom.blogg.se/
Postat av: BeBrave

de e bra, man ska va försiktig me sin tilit

2010-08-07 @ 12:29:36
URL: http://bebrave.blogg.se/
Postat av: MOOOLLYS

Hey vad gör du? :D

2010-08-07 @ 15:57:24
URL: http://HTTP://MOOOLLYS.BLOGG.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0